3. travnja 2021.

Misno slavlje na dan Svetog Florijana - Vlastiti Misal Zagrebačke nadbiskupije




SVETI FLORIJAN, mučenik

4. svibnja

Spomendan

Bio je visoki časnik u vojsci i upravitelj ureda carskog namjesnika provincije Norik Akvilina. Prigodom pokušaja da oslobodi četrdeset uhvaćenih kršćana, bio je i sam uhvaćen i s kamenom oko vrata bačen u rijeku Enns (gornja Austrija), god 304. Postao je jedan od najomiljenijih svetaca ne samo južnih Germana, već i u našim sjevernim krajevima. Vjernici ga časte kao zaštitnika protiv vatrene i vodene stihije. Narodna umjetnost ga prikazuje u liku časnika koji gasi goruću kuću.

 

Ulazna pjesma

Svjetlost vječna sjat će svetima Tvojim, Gospodine, za vječna vremena, aleluja.

Usp. 4 Ezr 2, 35

 

Zborna

Bože, sveti Florijan je nasljedovao muku Gospodnju; zato si ga odlikovao mučeničkom pobjedom i prosvijetlio svoju Crkvu. Daj da i mi idemo njegovim stopama, te stignemo u vječnu radost. Po Gospodinu.

 

1. ČITANJE: - 2 Mak 6, 18.21.24-31

Radosno sve to podnosim u strahopoštovanju prema njemu.

Čitanje Druge knjige o Makabejcima

U one dane: Eleazara, jednog od prvaka među pismoznancima, čovjeka već poodmakle dobi ali otmjene vanjštine, nagovarali su, silom mu otvarajući usta, da jede svinjetinu. Oni koji su predsjedavali tome bezbožnom obrednom obroku, kako su odavna poznavali tog čovjeka, uzeše ga nasamo nagovarati da sa sobom donese mesa koje smije uživati i koje je sam pripravio. Neka se samo pretvara da po kraljevoj zapovijedi jede od žrtvenog mesa. On bez oklijevanja izjavi: »Ne dolikuje našoj dobi pretvarati se, pa da mnogi mladići pomisle kako je Eleazar sa devedeset godina prešao na tuđinske običaje. Zbog mog pretvaranja da spasim ono malo prolaznog života, mogli bi i sami zastraniti, a ja bih tako na svoju starost navukao ljagu i sramotu. Jer, sve kad bih sada i umakao ljudskoj kazni, ni živ ni mrtav neću izbjeći rukama Svemogućega. A sada, junački se odričući života, pokazat ću se dostojnim svoje starosti i mladićima ostaviti plemenit primjer kako se za časne i svete zakone valja spremno i velikodušno izložiti smrti.« Nakon tih riječi odmah pristupi mučilištu. Oni koji su ga vodili, promijeniše dotadašnju naklonost u mržnju: njegove riječi činile im se ludošću. Kad je već pod udarcima umirao, uzdahnu i reče: »Gospodin, koji posjeduje sveto znanje, dobro zna da sam se mogao izbaviti smrti, ali da na svom tijelu podnosim teške muke bičevanja jer u duši radosno sve to podnosim u strahopoštovanju prema njemu.« I tako je on preminuo i svojom smrću ostavio ne samo mladeži nego i većini naroda, primjer hrabrosti i spomenik kreposti.

Riječ je Gospodnja.

 

PSALAM: 34 (33), 2-3.4-5.6-7.8-9

Gospodin me izbavi od straha svakoga.

 

Blagoslivljat ću Gospodina u svako doba,

njegova će mi hvala biti svagda na ustima!

Nek se Gospodinom moja duša hvali:

nek čuju ponizni i nek se raduju!

-----------

Veličajte sa mnom Gospodina,

uzvisujmo ime njegovo zajedno!

Tražio sam Gospodina, i on me usliša,

izbavi me od straha svakoga.

-----------

U njega gledajte i razveselite se,

da se ne postide lica vaša.

Eto, jadnik vapi, i Gospodin ga čuje,

izbavlja ga od svih tjeskoba.

-----------

Anđeo Gospodnji tabor podiže

oko njegovih štovalaca da ih spasi.

Kušajte i vidite kako je dobar Gospodin:

blago čovjeku koji se njemu utječe!

 

2. ČITANJE: 2 Kor 4, 7-15

Umiranje Isusovo u tijelu pronosimo

Čitanje druge poslanice svetoga Pavla apostola Korinćanima

Braćo! Imamo blago u glinenim sudovima, da izvanredna ona sila bude očito Božja, a ne od nas. U svemu potisnuti, ali ne pritiješnjeni; dvoumeći, ali ne zdvajajući; progonjeni, ali ne napušteni; obarani, ali ne oboreni - uvijek umiranje Isusovo u tijelu pronosimo, da se i život Isusov u tijelu našem očituje. Doista, mi se živi uvijek na smrt predajemo poradi Isusa, da se i život Isusov očituje u našem smrtnom tijelu. Tako smrt djeluje u nama, život u vama. A budući da imamo isti duh vjere, kao što je pisano: Uzvjerovah, zato besjedim, i mi vjerujemo, pa zato i besjedimo. Ta znamo: onaj koji je uskrisio Gospodina Isusa, i nas će s Isusom uskrisiti i zajedno s vama uza se postaviti. A sve je to za vas: da milost - umnožena - zahvaljivanjem mnogih izobiluje Bogu na slavu.

Riječ je Gospodnja.

 

ALELUJA: Jak 1, 12

Aleluja!

Blago čovjeku koji trpi kušnju, jer će, prokušan, primiti vijenac života.

 

EVANĐELJE: Iv 12, 24-26

Ako pšenično zrno umre, donosi obilat rod.

Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu


U ono vrijeme:

Reče Isus svojim učenicima:

»Zaista, zaista, kažem vam:

ako pšenično zrno, pavši na zemlju,

ne umre,

ostaje samo;

ako li umre,

donosi obilat rod.

Tko ljubi svoj život, izgubit će ga.

A tko mrzi svoj život na ovome svijetu,

sačuvat će ga za život vječni.

Ako mi tko hoće služiti, neka ide za mnom.

I gdje sam ja, ondje će biti i moj sluga.

Ako mi tko hoće služiti mi, počastit će ga moj Otac.«

 

Riječ je Gospodnja.

 

 

Darovna

Gospodine, o spomendanu blaženog mučenika Florijana prinosimo Ti ovu žrtvu pomirenja i hvale. Po njoj nas privedi oproštenju i trajnom zahvaljivanju. Po Kristu.

 

Predslovlje mučenika

Mučeništvo – znak i primjer

 

R. Gospodin s vama.

O. I s duhom tvojim.

R. Gore srca.

O. Imamo kod Gospodina.

R. Hvalu dajmo Gospodinu Bogu našemu.

O. Dostojno je i pravedno.

 

Uistinu je dostojno i pravedno, pravo i spasonosno, da vazda i svagdje zahvaljujemo tebi, Gospodine, sveti Oče, svemogući vječni Bože.

Po primjeru Isusa Krista sveti je mučenik Florijan ispovijedio tvoje ime i krv svoju prolio. Mučenička krv očituje čudesnu tvoju snagu, kojom podupireš ljudsku nemoć i slabe ljude krijepiš da svjedoče za tebe, po Kristu našem Gospodinu.

I stoga s nebeskim te silama ovdje na zemlji trajno slavimo i bez prestanka veličanstvu tvome kličemo:

 

Svet, svet, svet gospodin Bog Sabaot. Puna su nebesa i zemlja tvoje slave. Hosana u visini. Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje. Hosana u visini.

 

s notama:




Pričesna pjesma

Ako pšenično zrno, pavši na zemlju ne umre, ostaje samo; ako li umre, donosi obilat plod, aleluja!

Iv 12, 24-25

 

Popričesna

Gospodine, u radosti današnjeg dana primili smo nebeske darove. Ovom gozbom navješćujemo smrt Tvoga Sina, da sa svetim mučenicima zavrijedimo slavu njegova uskrsnuća.

Po Kristu.



Izvor: Vlastiti Misal Zagrebačke nadbiskupije, Nadbiskupski duhovni stol, 1997., Zagreb.

 

 

 

Nema komentara:

Objavi komentar