Novinsko-izdavačka kuća 'Glas Koncila', s
dugogodišnjom tradicijom izdavanja katoličkog tjednika, Malog koncila 'MAK' te
brojnih drugih izdanja vjerskog sadržaja i prehrambena industrija 'Kraš', ostvarili
su 1997.g. međusobnu suradnju kroz zajednički program za djecu 'MAKI – album
svetaca' i 'MAKI – čokolada sa sličicama svetaca'.
Album se sastojao od praznih polja u koja se trebalo
zalijepiti 240 različitih sličica svetaca koje su se dobivale uz kupnju
čokoladice. Na poleđini svake sličice bio je ispisan kratki stih, po kojem se
je prepoznavao svaki svetac, i broj kako bi se mogao smjestiti u album.
poleđina sličice |
Uz mjesto za sličicu stajao je u albumu i opširniji
tekst o životu sveca. Kada se zalijepila sličica na pojedino mjesto u albumu,
njezina poleđina trebala se sačuvati (njih 240) kako bi se zajedno sa albumom
poslali na adresu Kraša te sudjelovalo u nagradnoj igri. Kao dokaz da je
zaprimljeno sudjelovanje u nagradnoj igri, na kućnu adresu dobivale su se veće
slike Isusa i Marije koje su se nalijepile na početak albuma. Time se postajalo
sudionikom velikog nagradnog izvlačenja s mnoštvom vrijednih nagrada.
prazno polje u albumu sa opisom sveca |
„Nema samo 240 svetaca. Ima ih na tisuće koji su u
kalendaru, ali ima ih na milijune koje slavimo na blagdan Svih svetih, 1.
studenoga. Mnogi od nas na krštenju dobili su ime po nekom svecu. Zato na dan
našeg sveca-imenjaka slavimo i svoj imendan.“
sličice Maki |
„Svaki dječak ili djevojčica, mladić ili djevojka žele
u svojem životu učiniti velika djela. Većina ih ne zna kako, neki samo čekaju
priliku ili traže ideju. U albumu ćeš naći 240 života punih pustolovina, jer
sveci su Božji pustolovi, junaci. Vidjet ćeš da mnogi nisu od početka bili
sveti. Oni su se promijenili svojom voljom, uz Božju pomoć. Upravo smo to
istaknuli u njihovu životopisu. Svako vrijeme ima svoje svece: mučenici u doba
progona, naučitelji u doba krivovjerja, kraljevi u doba pokrštavanja naroda,
milosrdni sveci u doba općeg siromaštva i gladi, misionari u doba otkrivanja
Amerike i drugih novih svjetova itd. I ovo naše vrijeme traži nove svece, možda
će to biti netko od tvojih drugova, ili možda ti sam(a)!“ (iz predgovora
albuma).
prednja strana albuma |
Predstavljanje albuma i čokolada sa sličicama svetaca održano
je 10. prosinca 1997.g. u dvorani Dječačkog sjemeništa na Šalati. Program su
predstavili mr. Božica Bregant, mr. Tomo Petrić, dr. Zvonimir Grubišić i don
Luka Depolo. Priredbi je bio nazočan i varaždinski biskup mons. Marko Culej, a
glazbenim programom uveličali su je operna prvakinja Lidija Horvat Dunjko, uz
orguljašku pratnju Marija Penzera, zbor “Makovci” iz Čakovca te lutkarska scena
“Ivana Brlić Mažuranić” iz Zagreba.
stražnja strana albuma |
Na predstavljanju je sudjelovalo više stotina djece
koje je animirao don Luka Depolo, dok je priredbu vodio član uredništva “Glasa
Koncila” prečasni Mijo Gabrić. Don Luka Depolo istaknuo je kako je taj program
za djecu pripreman dvije godine, a poduzet je zbog činjenice da mladom
naraštaju nedostaje uzora, velikana u koje bi se mogli ugledati. Tim pothvatom
željelo se djeci predočiti kako su “dobri” upravo najveći i vječno slavni i da
se svatko, čak ako je i loš, može promijeniti i postati dobar. Don Luka zahvalio
se je tom prilikom pokretaču ideje programa za djecu Borisu Matovšeku i Dragi
Bašiću, koji je zaslužan za tiskarski dio posla i stalnu potporu koju je davao
u stvaranju programa.
„Dobro je imati svojeg sveca zaštitnika, molitvom ga
uvijek možete zazvati u pomoć. Sveci su činili čuda i pomagali ljudima i za
života i nakon smrti. Upravo na temelju dokazanih čudesa koja je netko učinio
nakon smrti, Crkva ga službeno proglašava svecem.“ (iz predgovora albuma).
U albumu pod rednim brojem 83 nalazi se sveti
Florijan, zaštitnik vatrogasaca.
sličica sv. Florijana |
Treba svakako pohvaliti taj hvalevrijedan projekt,
iako se dogodio u tekstu sv. Florijana jedan lapsus, jer nisu „na smrt osudili
druga 304 kršćanina“, nego njih 40 («I uhvaćeno ih je brojem četrdeset svetih»),
kako je zapisano u Pasiji (Incipit passio sancti Floriani martiris, br.
2). Isto tako u ikonografskom prikazu ne prikazuje se sa guskom nego sa
simbolom orla («Tada po višnjem božanskom dopuštenju dođe orao raširenih krila
i zaštićivaše ga u obliku križa», Pasija br. 8).